De optimale voeding van een sporter hangt af van de duur en intensiteit van de sport, de trainingstijden, het gewenste lichaamsgewicht en het sportseizoen.

Een tekort aan een bepaalde voedingsstof kan de prestaties negatief beïnvloeden. Daarnaast is bekend dat zowel een hoog als een laag vetpercentage een negatief effect heeft op de prestaties en/of het herstelvermogen.

Goede sportvoeding is daarom een goed uitgebalanceerde voeding. Dat betekent dat alle voedingsstoffen in de juiste verhouding aanwezig zijn. Voldoende vocht, energie en vitamines bijvoorbeeld. Er bestaat dus niet zoiets als dé sportvoeding.

Onze sportdiëtiste bieden sporters individuele begeleiding op maat. Samen met jou stemmen we je voedingspatroon af op je sporttak, de intensiteit van je trainingsschema en je levensstijl. We bieden voedingsadvies op basis van persoonlijke eisen, energieberekening, screening van tekorten, lichaamsgewicht en vetpercentage onderzoek.

Sportdiëtiste Ellen Devroe

  • Werkgroep sportvoeding, VBVD
  • Ervaring: Jongeren (topsportschool), taekwondo, voetbal, volleybal, basketbal, triathlon, wielrennen, mountainbike, veldrijden, tennis, autosport,    sportvoedingsupplementen
  • Referenties: Basket Groot Leuven, Nationele ploeg Basketbal Heren, Nationale ploeg Basketbal Dames, Volleybal Club Asse-Zellik, Voetbal Sint-Truiden, Bart Wellens, Kirsten Flipkens, Niels Albert…
  • Voordrachten en lezingen: congres voor sportgeneeskunde 2008, Triathlon clubs, volleybal clubs, basketbal clubs, tennis club, factor 100, ironmanagers,…

– Boeken:

– TV: De pedaalridder (vt4), seizoen 2011 + 2012

 

 

Sluit Menu